Friss AMEO ESSZÉK

22.5.10

Gősi Vali

Családommal Győrött élek, immár 37 éve, de gyökereim ma is visszahúznak gyermekkorom világába, Vas megyébe, ahol az első irodalmi élményeimért, az indíttatásokért hálával gondolok tanáraimra, és szüleimre.
„Nekem a versek, a könyvek, az irodalom – élet és halál. Nekik köszönhetem, hogy hálás vagyok létemért – még ha megmutatta legkegyetlenebb arcát is – és nem hívom, de nem is félem már a halált.
Nekem a rím, a vers ritmusa a lét dallama – a boldogság, és a fájdalom muzsikája.” – vallottam erről egy régebbi naplójegyzetemben, és vallom azóta is. Nekem a vers a lelkem is…
Talán a gyász megélésének szinte szükségszerű magánya, a véget nem érő éjszakai töprengések élet és halál kérdésein, vagy valami különös, titokzatos kegyelemből adódó késztetésre történhetett, hogy a gyász – a könnyeken túl – tollat is rejtett a kezembe: talán, hogy írjak a fájdalmas, titokzatos taburól, megrendítő gyászról, majd a túlélésről, botladozásaimról a lélek rejtelmeiben.
„Lélekúton” járok „azóta”, és próbálok írni e titokzatos, különleges benső utazás fájdalmasan is felemelő élményeiről, és a bizonyságról is – hiszen megtapasztaltam – hogy létezik „azután” egy gyászoló anya számára is, s bár a fájdalom örök, mégis vállalnunk kell sorsunkat, és érdemes megélnünk létünk MOST-pillanatait.
Így születtek a tűnődő verssorok, naplójegyzetek, esszék a lét-nemlét valamennyiünket foglalkoztató kérdéseiről, a vágyott „örök körforgás”, a test és lélek, az ember és a természet végtelen újjászületésének, az értelmet adó emberi lét megélésének reményében.
Egyelőre Interneten keresztül juttatom el írásaimat az olvasókhoz, és verses antológiák őrzik azokat. Nemrégiben kaptam életem eddigi legmegtiszteltetőbb lehetőségét: a Győri Antológia Kör hívott meg állandó szerzői közé, és hosszabb (10 oldalnyi) verses bemutatkozásra kértek fel a 2011 őszén megjelenő Győri Antológiában.
Nem titkolt vágyam, hogy megérlelődjenek verseim egy önálló kötet kiadására is.